GEA Consultancy
bekijk de online versie  |  afmelden
GEA helpt organisaties om een strategische veranderslag te maken
 
Linkedin   Twitter
GEA Consultancy
GEA duidt de voorspellingen 
De voorspellingen van Deloitte voor de Technologie, Media en Telecommunicatie branche zijn begin dit jaar weer verschenen. Het rapport analyseert de belangrijkste ontwikkelingen voor 2015 in deze snel veranderende markt. GEA heeft een aantal opvallende voorspellingen geselecteerd die voor u van toepassing kunnen zijn.
 
Tweets Follow
GEA GEA consultancy  Feb 9
@GEAconsultancy
Zo tevreden zijn ambtenaren over hun werk  nrcq.nl/2015/...
 
GEA
 
 
 
Over het voorspellen van "Bestsellers en Badsellers" 
Lang leve het boek!
Volgens Deloitte is print terug van weggeweest. Het boek neemt daarbij een speciale positie in. Zij voorspellen dat print in 2015 meer dan 80% van alle boekverkopen blijven uitmaken. Het goede nieuws is ook dat de jonge generatie van ‘millenials’ nog graag betaalt voor een belevenis in boekvorm. Voor de millenial is lezen namelijk een ‘passie’ en het boek een collectors-item. In andere markten - zoals tijdschriften - wordt de vraag nog voornamelijk bepaalt door oudere consumenten. Hiermee zijn de voorspellingen op de langere termijn minder rooskleurig.

Dit is waar Hermann Buss zijn boek ‘Bestsellers en Badsellers’ insteekt. De markt voor boeken in Nederland is de afgelopen jaren met 2-5% per jaar teruggelopen en deze trend lijkt zich door te zetten. De uitgeverij moét zichzelf dus opnieuw uitvinden. Hermann Buss wil uitgevers helpen met een nieuwe strategie voor het uitgeven van verhalen. Hierover is meer te lezen in het interview van GEA met Hermann. 
Lees Verder »
Delen  
 
 
 
Duurzaam inzetbaar in tijden van verandering
Nederland bevindt zich temidden van een omkanteling naar een samenleving waarin de bestaande machtsverhoudingen radicaal anders zullen zijn. Dit beschrijft Jan Rotmans in zijn boek ‘Verandering van tijdperk’. 

Met dit gegeven in het achterhoofd starten dit kwartaal diverse organisaties met door het Ministerie van Economische zaken ondersteunde projecten op het gebied van duurzame inzetbaarheid. Hoe vertaal je als directeur je visie en strategie op de toekomst naar concrete kennis en vaardigheden van de medewerkers? GEA treedt bij verschillende projecten op als adviseur. Focus bij deze projecten ligt op de doelstelling klant- en mensgerichter te gaan werken.
LEES VERDER »
Delen  
 
 
 
 Deloitte, 2015
Coming up: artikelenserie over de “niet zo leuke kanten van uitgeven (die je wel moet weten)”
De generatie van ‘gratis’ betaalt graag en veel voor media content. Deloitte voorspelt dat millenials per persoon zo'n 750 dollar per jaar hier aan zullen spenderen. In vergelijking tot oudere generaties besteden zij minder aan traditionele media, maar meer aan nieuws-, video- en muziekconsumptie. Dit biedt mogelijkheden. Met name innovatieve start-ups in de uitgeefbranche zullen de kansen die bij deze jonge generatie consumenten ontstaan. Zij banen daarmee de weg voor de traditionele achterban. Maar met welke juridische consequenties kun je dan te maken krijgen? Advocaat en bedrijfsjurist Philippe van Wijnen heeft zich - samen met publishing strateeg Hermann Buss - ten doel gesteld om aan de hand van actuele ontwikkelingen, het juridische kennisniveau van de gemiddelde uitgever bij te spijkeren.
LEES VERDER »
Delen  
 
 
 
Een creativiteitsinjectie voor organisaties in transitie
Een management consultant moet over diverse vaardigheden beschikken, zoals analytische, project- en change management vaardigheden, politiek gevoel en people skills. Maar ook dit vakgebied is aan verandering onderhevig. Binnen organisaties is het ‘out-of-the-box’ ontwikkelen van creatieve oplossingen eerder noodzaak dan luxe. Hiermee staan zij flexibeler, vindingrijker en meer oplossingsgericht in veranderende omstandigheden. Bij GEA staat de dienstverlening ook steeds meer in het teken van het faciliteren van verandering door organisaties de (creatieve) tools aan de reiken om zelfstandig te kunnen innoveren. Een andere essentiële eigenschap voor de consultant is daarmee het inbrengen van creativiteit. Dit is voor veel mensen een onontwikkelde competentie. Maar: “Creativiteit zit in iedereen”, stelt Karlijn Meijer, adviseur bij GEA consultancy. Aan de hand van haar persoonlijke ervaring geeft zij acht lessen en online tools die zowel adviseurs als organisaties kunnen helpen in de zoektocht naar meer creativiteit.
LEES VERDER »
Delen  
 
 
Contact
GEA Communicatielogistiek
Stationsplein 28
1382 AD Weesp
T 0294 410919
E gea@gea.nl
W www.gea.nl
 
 
quote
 
Technologie in media is wellicht dominant in verandering, maar blijft slechts een middel. De ‘driver’ ben jij!
Patrick Swart, partner GEA Consultancy
 
U ontvangt dit bericht als relatie van GEA op het e-mailadres   |   terug naar top »